Mağaza Tasarımında İç Mimari Trendler
Fiziksel mağaza konsepti, bitmek üzere mi? Fiziksel mağazalar şimdilik birinciliği e-ticaret sitelerine ve online mağazalara kaptırmış gibi görünse de hala en etkili satış kanalı. Fiziksel mağazalar da günden güne gelişip değişiyor. Tam da bu noktada, mağaza ve dükkanlar için pek çok trendin geçerli olduğunu söyleyebiliriz. Mağaza tasarımında mimari trendler neler? Dünya çapındaki satış ve ticari faaliyetlerin %55 kadarının dijital ortamlarda gerçekleşmesi, geleneksel mağazaları bitirebilir mi? 2022 Yılı mağaza tasarım trendleri nelerdir? Bir mağaza sahibi misiniz? Perakende mağazası açma niyetinde misiniz? Gelin o zaman, bu soruları birlikte cevaplamaya çalışalım.
Rekabet Hızlanırken 2022 Yılı Mağaza Mimarisi Trendleri
Fiziksel mağazalar, özellikle 2019 Yılında COVID19 tehdidi ile yüz yüze geldiler. Mağazacılık ve perakende mağazalar pandemi dolayısıyla yara alsalar da, sektöre yeni dükkan ve vitrin tasarım trendleri ile cevap verdiler. E-ticaret ve online mağazalar şimdi çok güçlüler. Bu nedenle mağaza tasarımı ve fiziksel mağazalarda mimari tasarım trendleri işte bu nedenle önemli.
Mağaza mimarisi üzerinde etkili olan elbette başka etmenler de var. Fiziksel mağaza mimarisi ve tasarım anlayışı, ürünün daha iyi incelenmesini sağlar. Bununla beraber, ürünün fiziksel olarak satın alınmasında da ciddi oranda etkililer. E-ticaret ve online mağazacılık güç kazansa da, geleneksel perakendecilik için umut hala var. ABD’de yapılan araştırmalar, tüketicilerin %46’sının alışveriş yapmak için fiziksel mağazaları tercih ettiğini gösteriyor. Özetle, mağaza mimarisi ve mağaza tasarım trendleri, içinde bulunduğumuz 2022 Yılı için son derece önemli. Ancak dahası var…
Mağaza tasarımı, kısaca müşterilere harika bir satın alma deneyimi sunmayı hedefler. Tüketiciler, fiziksel mağazalardan memnun kalırlarsa, tekrar aynı mağazayı ziyaret etme oranları ise %96. Tüm bu etmenler, perakende mağaza mimari trendlerini özellikle mimarlar ve tasarımcılar için önemli hale getiriyor. Peki, son dükkan ve vitrin tasarım mimari trendlerine uygun bir mağaza nasıl olmalıdır? Perakendeciler fiziksel mağazalarını hangi mimari tasarım unsurlarına göre tasarlamalılar? 2022 Yılı mağaza mimarisinde etkili trendlere geçmeden önce birkaç noktada durmakta fayda var. Örneğin “ışıklandırma” zincir mağaza tasarımı için hala önemli bir aktör. Bir küçük ipucu daha; teknolojiyi kullananlar bu alanda da kazanacaklar. O zaman, sözü daha fazla uzatmadan 2022 Yılı mağaza mimarisi trendlerine bir göz atalım.
Doğal Işık, Markalara Kazandırmaya Devam Ediyor
Doğal ışık, özellikle iç mimari ve dekorasyon için son derece önemlidir. Özellikle evler ve çalışma alanları için doğal ışığın önemi mimarlar ve tasarımcılar tarafından iyi bilinir. Fiziksel perakendeciler için de doğal ışık önemli. 2022 Yılı mağaza dekorasyon trendleri arasında da doğal ışığın yeri ve önemli oldukça büyük. Bunun pek çok nedeni var. İlk olarak, doğal “sarı” ışık, ürünlerin daha “değerli” görünmesinde büyük rol oynuyor. Bununla beraber, doğal ışık müşterilerin bir fiziksel mağaza içinde çok daha rahat hissetmesinde etkili. Ancak hepsi bu değil…
Fiziksel mağazacılık, mimarinin diğer alanlarındaki eğilimlerden nasibini alıyor. Ofis ve evlerde olduğu gibi, mağazalar da giderek küçülüyorlar. Buna karşın müşterilerin mağaza içinde kendilerini rahat hissetmeleri önemli. Mağazalar içinse, doğallığa giden yol elbette doğal ışıktan geçiyor. Özetle doğal ışık ve uygun ışıklandırma, eskide olduğu gibi hala önemli. Işıklandırmanın mağazacılık için ne kadar önemli olduğunu anlamak için özellikle zincir kafe ve restoranları inceleyin. Burada doğal ışığın, ürünlere nasıl değer katmak için kullanıldığını rahatlıkla görebilirsiniz. Doğal ışığın, mağazalardaki konumunu dikkatli bir gözle incelediğinizde doğal ışığın “ustaca” nasıl kullanıldığını kendiniz de görebilirsiniz.
Müşterileriniz “Evdeki Kadar” Rahat Mı?
Mağaza tasarım trendleri için değişmeyen bir diğer nokta da “rahatlık”. 2022 yılında dünyadaki pek çok zincir mağaza, tasarımda “rahatlığı” ön planda tutuyordu. Pandemi süreci, kapalı alanlarda sıkışmak zorunda kalan mağaza ziyaretçileri için tam bir kâbustu. Günümüzde perakende mağazalar için rahatlık, taviz verilmeyen tasarım trendlerinden birisi. Minimalist mağaza mimarisi ile müşterilerinizin rahat edebildiği alanlar yaratabiliyor musunuz?
Minimalizm, özellikle pandemi sürecinden sonra aynı zamanda evler ve ofisler için de önemli hale geldi. Görünen o ki, 2022 Yılı perakende mağaza mimari tasarım trendleri için de minimalizm, kazanacak gibi görünüyor. Gözü yormayan, ziyaretçilere hareket alanı sağlayan fiziksel mağaza tasarımları ilerleyen senelerde de geçerli olacak gibi. Mağazanızda işlevsiz bir kalabalık yerine yeni müşterilere yer açmak mı istiyorsunuz? Dükkân ve mağazanızda çok fazla sayıda ürün mü var? O zaman mağazanızın tasarımına “minimalist” bir dokunuş gerekebilir.
Mağaza Mimarisi İle “Marka Hikayesi” Anlatmak…
Perakende mağaza tasarımında mimari trendler, günden güne yenilenmeye ve değişmeye devam ediyor. Görünen o ki, fiziksel mağaza tasarımı de markalama / marka kimliği savaşına girmiş. Şimdi, dünyadaki pek çok marka, mağaza dekorasyonu ile bir hikâye anlatıyor. Marka hikâyesini perakende mağaza mimarisi ile harmanlayan firmalar ise kazanan taraf oluyor. Mağaza tasarımı mimarisi trendleri arasında en dikkat çekenlerden birisi de “marka hikayesi ve mimari” maddesi. Zira günümüzde başta spor mağazaları, mağazalarında bu mimari modaya oldukça dikkat ediyor.
Teknoloji, Fiziksel Perakendecilere Kazandırmaya Devam Ediyor
Sesli komutlara cevap veren aynalar veya robotlar size hayal ürünü gibi gelebilir. Dünyada önemli zincir perakendeciler çoktan mağazalarında teknolojiye yer açmaya başladılar. Sesli komutlarla selfie çeken aynalar şimdilik sadece bazı mağazalarda mevcut. Buna karşın QR kod kullanımı pek çok markanın, “mağazalarına” kattıkları yenilikler arasında. Robotlar ise şimdilik dünyadaki mağazalar için yeni bir trend olmaya devam ediyor. Yine de sadece robotların servis yaptığı kahve dükkanları gibi konsept tasarımlar dünyanın farklı yerlerinde deneniyor.
Pop Up Mağaza Nedir? Pop Mağaza Tasarımı
Yerleşik mağazaların yerini pop up mağazalar alabilir mi? Bunun için ilk olarak “pop up mağaza” tanımına bir göz atalım. Bu tip mağazalar, kendilerini tercih eden müşterilerine ulaşmak için yerleşik / zincir mağazalardan daha ufak – konsept dükkanlardır. Araştırmalar, özellikle Y Kuşağı’nın marka ile bağ kurmasında, bu tip “mini” / “pop up” mağazaların etkili olduğunu ortaya koyuyor. Pop up mağazaların en büyük müşterileri arasında ise büyük markalar yer alıyor.
Zemin Seçimine Dikkat
Zemin seçimini doğru yaparak, mağazada sergilediğiniz çeşitli ürünlere karşı talep meydana getirebilirsiniz. Ev ve ofislerde olduğu gibi, perakende mağaza mimarisi için de her unsurun üzerinde durmanız gerekiyor. Zemin seçimi / zemin dekorları ile ziyaretçileri çeşitli ürünlere yönlendirebilirsiniz.
Biri “Güvenlik” Mi Dedi?
COVID19’un mimari üzerindeki etkisi oldukça büyük oldu. Perakende mağaza mimarisi de bu değişimden payını aldı. Geniş ve sıkışık olmayan alanlar, şimdi sadece ev sakinleri için değil, mağaza ziyaretçileri için de önemli bir unsur. Bununla beraber, zincir mağazalarınız için dezenfekte koşullarını ve havalandırma unsurlarını ihmal etmezseniz, kazanan taraf siz olursunuz.
Sosyal Medya ve Zincir Mağaza Tasarımı
Online mağazacılık ta, fiziksel mağaza mimarisini değiştiren unsurlardan birisi. Günümüzde dünyadaki insanların %62’si bir sosyal medyayı mutlaka kullanıyor. Fiziksel mağaza mimarisi içinse bu, sosyal medya paylaşımları için uygun alanlar / kısımlar yaratmak anlamına geliyor. Müşterilerinizin bir selfie çekmesi için özenle tasarlanmış bir köşe veya bir duvar dekoru. Müşterilerin %96’sının pozitif satış deneyiminden sonra aynı mağazadan tekrar alışveriş yaptığını unutmayın. Bu nedenle satın alma deneyimini mağaza ziyaretçileri için harika bir deneyime dönüştürmek için mimariyi kullanın.
Leave a comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.